کسب درآمد از انتشار تحلیل و سیگنال-کلیک کنید

1403/02/30 | 17:25

آلت تصاویر سیچک

برای یک تریدر جوان از دست ندادن سرمایه و ضرر نکردن موفقیت به حساب می آید، اما برای یک تریدر بسیار حرفه ای، به دست آوردن سود ثابت و منظم در سرمایه گذاری موفقیت است.

افرادی که مبالغ بسیاری از پول را مدیریت می کنند و همچنین سود و بازدهی شگفت انگیزی دارند به عنوان بزرگ ترین و بهترین تریدرهای سهام در جهان شناخته می شوند. توجه کنید که یکی از مهم تریم فاکتور ها در تریدینگ، ثبات است که درنهایت باعث جذب سرمایه می شود.

به دست آوردن جایگاه بهترین تریدرها کار ساده ای نیست. تمام دستاورده های آنها با میزان زیادی ضرر و زیان در گذشته همراه بوده است. توانایی درس گرفتن از اشتباهات گذشته و تلاش بسیار باعث جایگاه اکنون آن ها شده است.

بهترین تریدرها جهان چه کسانی هستند؟

در ادامه این مقاله سعی داریم که درمورد بهترین تریدرها صحبت کنیم و به شکل خلاصه مسیر های شغلی آن ها به شما معرفی کنیم. به این نکته توجه کنید که پیدا کردن وجه مشترک میان تریدرها، ممکن است باعث پیشرفت شما شود.

جورج سوروس (George Soros)

در سال 2024 جورج سوروس به عنوان یکی از بهترین تریدرهای جهان شناخته شد. وی در مجارستان متولد شد، اما در آغاز 17 سالگی کشور را ترک کرد و با وارد شدن به مدرسه اقتصاد انگلستان همزمان در در راه آهن مشغول کار شد. جورج سوروس با عنوان «مردی که بانک انگلستان را شکست داد» نیز شناخته می‌شود. در سال 1992 با پیش بینی صحیحی که از کاهش قیمت پوند در انگلیس کرد و همچنین با باز کردن موقعیت معاملاتی توانست چیزی حدود ۱ میلیارد دلار سود کسب کند

جورج سوروس به این اعتقاد دارد که افراد برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ ای، لازم است که شناخت بسیار درستی از خود و اشتباهاتش داشته باشد و همچنین روی تمامی تحلیل های خود تعصبی نداشته باشد.

ری دالیو (Ray Dalio)

ری دالیو را به عنوان یکی از ثروتمند ترین تریدرهای جهان می شناسند که برای اولین بار در ۱۲ سالگی به بازارهای مالی علاقه ‌مند شد. در حال حاضر ری دالیو مالک صندوق سرمایه‌گذاری Bridgewater Associates است که چیزی حدود ۱۲۵ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت را دارد.

دالیو به اقتصاد کلان نگاه خاص و توجه بسیاری داشته اشت و همچنین  تحلیل کردن روندهای اقتصادی را برای سرمایه ‌گذاری در اولویت قرار می‌دهد. این تریدر بسیار موفق، همچنان مشغول به نویسندگی هم است که معمولا کتاب های او در رابطه با مدیریت سرمایه و اقتصاد است.

استنلی دراکن میلر (Stanley Druckenmiller)

استنلی دراکن میلر یکی از بهترین موفق ترین تریدرهایی است که نامش با نام جورج سوروس همراه یکدیگر می آید و به اصطلاح پیوند خورده است.

استنلی دراکن شروع کسب و کار خود را در زمینه تجارت با به دست آوردن مدرک اقتصاد آغاز کرد. میلر پس از اینکه به فوت و فن تجارت کاملا آشنا شد، کسب‌وکار خود را با نام «Duquesne Capital Management» در سال ۱۹۸۱ تأسیس کرد.

در سال 1992 پس از انتشار کتاب «جادوگران بازار جدید» محبوبیت میلر بسیار افزایش پیدا کرد. استراتژی میلر در به حداکثر رساندن سود در زمان سودآوری ترید و به حداقل رساندن ضرر در صورت اشتباه بودن ترید بود.

تریدر های برتر حوزه ارز دیجیتال

جو لوئیس (Joe Lewis)

یکی دیگر از بهترین تریدرها، فارکس جو لوئیس نام دارد. وی در سنین 15 سالگی در شرکت تهیه غذای خانوادگی شروع به کار کرد تا به تجارت خانواده اش کمک کند، او در سال های بعد شرکت خانوادگی خود را فروخت و سرمایه اش را وارد بازار تریدر کرد.

لوئیس تریدری بود که در سال ۱۹۹۲ همزمان با سوروس از ضعیف شدن پوند در انگلستان، میزان زیادی سود به دست آورد.  در حال حاضر تیم فوتبال تاتنهام هاتسپور در مالکیت لوئیس است. او در زمینه سرمایه گذاری در رستوران ها، مراکز تفریحی و همچنین املاک فعال است.

راه و روش بسیاری از معاملات لوئیس به شکل تهاجمی است بنابراین به ریسک زیادی نیاز دارد. معاملاتی که لوئیس انجام می داد، حجم بسیاری داشت به شکلی که فقط در۲ معامله، میلیاردها دلار درآمد کسب کرده است.

پل تودور جونز (Paul Tudor Jones)

پنجمین تریدری که معرفی می شود، پل تودور جونز است که یکی از ثروتمند ترین تریدر ها در سال 2024 بوده است که ارزش خالص ثروت او طبق اطلاعات سایت فوربز، ۷.۵ میلیارد دلار است.

پل تودور جونز در سال 1976 فارغ التحصیل شده رشته اقتصاد از دانشگاه ویرجینیا بود و سپس در تجارت پنبه شروع به کار کرد. پل تودور جونز با پیش‌بینی زودهنگام دوشنبه سیاه بازار سهام در سال ۱۹۸۷ ثروتی معادل ۱۰۰ میلیون دلار به دست آورد.  پس از وجود این واقعه، او به تاسیس شرکت تودور اقدام کرد که بخش عظیمی از فعالیت این شرکت در رابطه با نوسانات نرخ بهره در بازار فارکس بوده است.

7 تریدر برتر

بروس کوونر (Bruce Kovner)

بروس کوونر از جمله بهترین تریدرهای جهان در سال ۲۰۲۴ است که طبق گزارش های به دست آمده، ثروت او در حال حاضر ۶.۶ میلیارد دلار است. نظرات بروس کوونر در خصوص ترید کردن:

  1. هنگامی که قصد دارید سرمایه بسیاری را روی یک دارایی مالی (جفت ارزهای فارکس، نفت، سهام، طلا و ...) سرمایه‌گذاری کنید، بروس کوونر به شما پیشنهاد می کند که به حد نیاز در رابطه با آن دارایی تحقیق کنید.
  2. ضرر به دست آمده از استراتژی معاملاتی قابل قبول خواهد بود اما اگر ضرر به دست آمده از سمت مدیریت ضعیف پول باشد، غیر قابل قبول است.
  3. قبل از انجام هر معامله ای در بازار، میزان ضرر (Stop loss) را برای خود مشخص کنید.
  4. سعی کنید در زمان شروع به ترید کردن، احساسات خود را متعادل کنید.

مایکل مارکوس (Michael Marcus)

وی رشته دانشگاهی‌اش روان ‌شناسی بود. مارکوس بعد از مدت بسیار کوتاهی که فارغ التحصیل شده بود، در سال 1969 به عنوان یک تحلیلگر تحقیقاتی برای یک کارگزاری وارد بازارهای مالی شد.

  • او در سال ۱۹۷۲ ۷۰۰۰ دلار را به ۱۲۰۰۰ دلار و در سال ۱۹۷۳، سرمایه ۲۴ هزار دلاری خود را به ۶۴ هزار دلار تبدیل کرد.

مایکل مارکوس در خصوص ترید کردن می گوید که: یک تریدر موفق لازم است که شجاعت امتحان کردن و همچنین شکست خوردن را داشته باشد، تا در نهایت بتواند در شرایط سخت قدرت ادامه دادن را داشته باشد و به گفته او یکی از مهم ترین ویژگی های یک تریدر موفق (صبر) است.

مایکل مارکوس بر مدیریت کردن سرمایه و پول تاکید بسیاری می کند و به این اعتقاد دارد که اگر در هر ترید، 5 درصد از میزان سرمایه خود را وارد بازار کنید، امکان این را خواهید داشت که 20 بار اشتباه کنید و این معنی را می دهد که شما به این راحتی سرمایه خود را از دست نمی دهید و فرصت جبران اشتباه بسیار زیاد است.

ما می توانیم مارکوس را به عنون یکی از تریدر های موفق در تمام دوران بشناسیم.

کلام آخر: تریدرهای میلیاردر

برای موفق شدن در بازارهای مالی علاوه بر آموزش و اطلاعات ضروری اولیه‌ ای که نیاز دارد به تجربه هم نیازمند است. هرگز از یاد نبرید که تریدر های بسیار موفق، در ابتدا موفق به دنیا نیامده اند و در کنار تمامی آموزش ها، با تکرار و تمرین خودشان را به افراد حرفه ای تبدیل کرده اند.

در نهایت برای موفق شدن، لازم است که از تریدرهای موفق الهام بگیرید و توجه کنید که با چه جسارت و ریسکی وارد این بازار بزرگ شده اند، سپس با کسب دانش لازم شماهم در دنیای فارکس لذت بسیار ببرید.

منبع

نظرات کاربران

ایمیل

نام

پیام شما

کپچا

کامنتی وجود ندارد

شما بحث را شروع کنید