کد تخفیف off200 برای اشتراک شهریور تحلیلگر بابایی فعال شد

آموزش بیت کوین به زبان ساده

1403/04/29

یادگیری بیت کوین به زبان ساده

آموزش بیت کوین به زبان ساده

در این سال هایی که گذشته است، هیچ تکنولوژی جدیدی، شهرتی به اندازه بیت ‌کوین در سراسر دنیا پیدا نکرده است. بیت کوین را با نام طلای دنیای دیجیتال می شناسند که در سال 2009 به وجود آمد و باعث انقلابی در سیستم مالی دنیا شد

بیت کوین (Bitcoin) با نماد BTC پولی تماما دیجیتال است که به شکل غیرمتمرکز در بستر بلاک چین بیت کوین (Bitcoin) وجود دارد. اما بیت کوین چیست و چه کاربردی دارد؟ در این مقاله می‌خواهیم به ساده ‌ترین شکل ممکن فناوری ایجاد بیت‌کوین، دلیل ارزشمندی، نحوه کار، ویژگی‌های اساسی و روش خرید و فروش آن را آموزش دهیم.

جهت مشاهده سیگنال های بیت کوین به این صفحه مراجعه کنید.

بیت کوین چیست به زبان ساده

برای شناخت اولین ارز دیجیتال، می توان به بیت کوین اشاره داشت که توانسته است انقلابی بزرگ را در دنیای پول ایجاد کند.

بیت کوین در سال ۲۰۰۹ توسط یک توسعه دهنده ناشناس یا گروهی از توسعه دهندگان با نام «ساتوشی ناکاموتو» به عموم معرفی شد. از آن زمان، این ارز، به شناخته شده ‌ترین ارز رمزنگاری شده در جهان تبدیل شده و محبوبیت آن الهام‌ بخش توسعه بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر شده است.

بیت کوین را به عنوان یک پول الکترونیک می شناسند؛ یعنی حالت فیزیکی ندارد. از مزایای آن می توان به این اشاره داشت که افراد قادر هستند تا به هر نقطه‌ای از دنیا پول بفرستند یا از آن برای خرید کالا و خدمات استفاده کنند. بیت کوین یک ارز غیرمتمرکز است و به همین توانسته مسیر خود را نظام اقتصادی جهان باز کند.

لازم است بدانید که بیت کوین، توسط هیچ گروه، دولت یا فردی کنترل نمی شود و به دلیل همین ویژگی است که تاکنون توانسته اثر تورم را بر ارزش این ارز کم کند. اما فراموش نکنید، بیت کوین به طور کلی با قوانین مشخصی اداره می شود و افراد به عنوان سرمایه گذاران لازم است که این قوانین را بپذیرند.

آموزش خرید بیت کوین

ممکن است برای افرادی سوال پیش بیاید که آیا خرید و فروش این ارز دیجیتال کار درست و قانونی است یا خیر؟ بله این ارز دیجیتال از سال 1398 به رسمیت شناخته شد و عملا قانون گذاری های لازم انجام شده است.

1- نصب کیف پول

کیف پول را به عنوان یک محلی برای نگهداری و حفظ پول‌ های دیجیتال افراد می شناسند که تمامی معاملات خود را از طریق آن انجام می دهند. کیف پول هایی که برای بیت کوین مورد استفاده قرار میگیرد به شکل های زیر ارائه میشود:

  • نسخه‌ سخت‌افزاری به صورت فلش مموری
  • نسخه‌ نرم‌افزاری قابل اجرا روی دسکتاپ و موبایل
  • نسخه‌ کاغذی

2- پیدا کردن صرافی‌ معتبر

بعد از مراحل نصب و انتخاب کیف پول بیت کوین، لازم است که در جست و جوی یک فروشنده معتبر باشید. شما قادر هستید علاوه بر افراد حقیقی، از وب سایت‌ هایی تحت عنوان «صرافی ارز دیجیتال» به شکل آنلاین بیت کوین بخرید. اما به دلیل کلاهبرداری های بسیاری که در این زمینه می شود، ما به شما پیشنهاد می کنیم که از صرافی های معتبر خرید کنید و در شبکه‌ های اجتماعی با افرادی که نمی‌ شناسید معامله نکنید.

3- احراز هویت با مدارک شناسایی

معمولا در تمامی صرافی های ارز دیجیتال، به خصوص صرافی های ایرانی، لازم است که بعد از ثبت نام با ارسال تصویر مدارک شناسایی خود، احراز هویت کنید. از دلایل احراز هویت می توان به این مورد اشاره داشت که، صرافی ها مطمئن شوند شما همان شخصی هستید که بیت کوین را خریداری کرده ‌اید و درنهایت این کار برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ و پولشویی احتمالی انجام می ‌شود.

4- انتقال پول به صرافی و خرید بیت کوین

در مرحله اخر، پس از احراز هویت در صرافی ها، شما قادر خواهید بود تا کارت بانکی خود را به شکل آنلاین شارژ کنید و درنهایت با ثبت سفارش خرید، بیت کوین بخرید. پس از خرید بیت کوین، بعضی از سایت ‌ها بیت کوین را روی کیف پول ‌های موجود روی سایت ذخیره می ‌کنند؛ اما برای امنیت بیشتر می ‌توانید بیت کوین‌ خود را به کیف پول شخصی برداشت کنید.

چگونه بیت کوین خرید و فروش کنیم؟

خرید و فروش ارز بیت کوین، عملی بسیار شناخته شده در بازار ارزهای دیجیتال است، که با سود بسیاری همراه است. تعدادی از سرمایه گذاران بعد از گذشت مدتی، بیت کوین های خود را می فروشند تا سود بیشتری کسب کنند. اما به نظر شما چگونه می‌توان بیت کوین را فروخت؟ در قسمت زیر به انواع روش‌های فروش بیت کوین اشاره خواهیم کرد.

  • فروش از طریق صرافی
  • فروش از طریق شخص
  • فروش از طریق واسطه‌های تلگرامی یا واتس‌آپی

استخراج بیت کوین و کسب درآمد بیت کوینی

«استخراج بیت کوین» یا ماینینگِ بیت کوین (Bitcoin Mining) یک مسیری است که به وسیله ی راهنمایی آن قادر هستید به این رمز ارزها برسید. در مسیر استخراج بیت کوین، «استخراج‌کنندگان» یا ماینرها (Miners) با دستگاه‌ هایی موسوم به دستگاه ماینر که برق و انرژی زیادی صرف می‌ کنند، اقدام به تولید بیت کوین در شبکه خواهند کرد.

دستگاه هایی که به وسیله ی ان بیت کوین استخراج می کنند، کمی گران است و برق بسیاری مصرف می کند، ماینرها تولید و پردازش تراکنش ‌های بیت کوین را پیش می‌ برند و درنهایت با انجام چنین عملی پاداش می گیرند (پاداش آن‌ها هم مقدار مشخصی بیت کوین است).

مبلغی که بابت استخراج به ماینر ها داده می شود، زیاد است. اما فراموش نکنید که چنین عملی اصلا ساده نخواهد بود و لازمه آن دانش فنی گسترده و همچنین داشتن وسایل و تجهیزات ماینینگ است. پس اگر امکانات کافی ندارید یا از فرایند ماینینگ بی‌خبر هستید، روی ‌آوردن به این روش سودی برای شما نخواهد داشت.

کلام آخر: آموزش کامل بیت کوین

شما در این مقاله با جزئیات کامل و به زبان ساده آموختید که بیت کوین چیست و چطور کار می ‌کند؟

بیت کوین را می توانیم به عنوان اولین رمز ارز غیرمتمرکز شناسایی کنیم که با استفاده از مراحل و تکنیک ‌های رمزنگاری و شبکه بلاک چین توانسته است امکان انتقال همتا به همتای پول بین افراد در هر زمان و مکانی را بدون حضور واسطه‌ های مالی ممکن کند. با ساخت چنین سیستمی مسیر های بسیاری برای کسب درآمد از آن به وجود آمده است که تمامی افراد در هرکجای دنیا که باشند، فارغ از هر میزان سرمایه ‌ای می ‌توانند به کسب درآمد از این سیستم بپردازند.

نظرات کاربران

ایمیل

نام

پیام شما

کپچا

کامنتی وجود ندارد

شما بحث را شروع کنید