1402/04/19 | 18:34

اکسل ژورنال نویسی (معاملاتی)

آلت تصاویر سیچک

ژورنال نویسی در اکسل یکی از روش های مورد علاقه تحلیلگران بازار بورس، ارز دیجیتال و فارکس می باشد. در این مقاله از بلاگ سیچک، در این رابطه صحبت میکنیم.

 

کاربرد اکسل برای ژورنال معاملاتی

اکسل یک نرم افزار مناسب برای ثبت داده به صورت جدول های منظم می باشد. از اکسل استفاده های مختلفی می شود که یکی از  آن ها ژورنال نویسی معاملاتی می باشد. شما به عنوان تحلیلگر می توانید معاملات خود را در یک فایل اکسل به صورت منظم ثبت کنید، سپس در پایان دوره معاملاتی آن را به صورت دستی بازبینی کرده و از آن اطلاعات مورد نیاز برای بهبود استراتژی معاملاتی خود استخراج کنید.

در پایان این مطلب ما یک اکسل آمده کرده ایم که می توانید از آن استفاده کنید.

 

مزایای استفاده از اکسل برای ژورنال نویسی ترید

استفاده از اکسل مزایای مختلفی دارد اما یکی از مهم ترین آن ها، دسترسی پذیری است. فایل اکسل ژورنال نویسی خود را میتوانید هر زمان و هر جا در دسترس داشته باشید، خصوصا اگر آن را برای روی گوگل شیت خود قرار داده باشید.

مزایای فایل اکسل برای ژورنال نویسی:

  • دسترسی پذیری
  • استفاده بدون نیاز به اینترنت 
  • ثبت به صورت شخصی
  • قابلیت شخصی سازی بالا

معایب استفاده از اکسل برای ژورنال نویسی ترید

در کنار مزایای که در بالا ذکر شد، استفاده از اکسل معایبی نیز دارد، مهم ترین عیب استفاده از اکسل آن است که فرایند گزارش دهی را برای شما انجام نمی دهد. به عنوان مثال نمی گوید چند درصد معاملات شما هنگام استفاده از فلان روش معاملاتی موفق بوده است و....

معایب فایل اکسل برای ژورنال معاملاتی:

  • عدم ارائه گزارش های کاربردی
  • نیاز به پر کردن فیلد های زیاد
  • نیاز به صرف زمان نسبتا زیاد 

 

استفاده از نرم افزار های ژورنال نویسی 

شما میتوانید برای ژورنال نویسی از نرم افزار های مختلفی استفاده کنید. در مقاله بهترین نرم افزار ژورنال نویسی ما بهترین آن ها را به شما معرفی کرده ایم. برای مشاهده میتوانید بر روی نام مقاله کلیک کنید.

 

فایل اکسل نمونه برای ژورنال نویسی در ترید

در زیر ما یک فایل اکسل به عنوان نمونه برای شما قرار دادیم که میتوانید از ان برای ژورنال نویسی استفاده کنید. در این فایل اطلاعات مختلفی مثل ساعت، نماد،ریسک به ریوارد، نقطه ورود، حد سود، حد ضرر و... را میتوانید ثبت کنید.

«برای دانلود فایل اکسل ژورنال نویسی کلیک کنید»

«مشاهده اکسل در گوگل شیت»