کد تخفیف off200 برای اشتراک شهریور تحلیلگر بابایی فعال شد

وین ریت چیست

1403/03/26

وین ریت چیست؟

مفهوم وین ریت

اصطلاحات بسیاری درون بازار های مالی به کار می رود که دانستن این اصطلاحات برای انجام معاملات ضروری است. اطلاع نداشتن از این اصطلاحات، ممکن است باعث ضررهای بزرگی در حساب معاملاتی شما شود.

برای مثال درصورتی که با مفهوم وین ریت آشناییت نداشته باشید، علاوه بر این که در دراز مدت دچار ضرر می شوید بلکه سود های شما هم کوتاه مدت خواهد بود. وین ریت را به عنوان یک درصد موفقیت می شناسند، زمانی که شما یک استراتژی یا یک ربات معاملاتی را تست می‌کنید، در نهایت بعد از یادداشت نتایج تست ‌ها، متوجه می ‌شوید که چند درصد از معاملات روش شما درست بوده است. به این درصد، وین ریت (Win Rate) گفته می‌شود.

وین ریت (Win Rate) در فارکس چیست؟

وین ریت (Win Rate) را با نام نرخ برد هم می شناسند که معنای سودآور بودن یک معامله و همچنین موفقیت در یک استراتژی خاص را می دهد. این درصد ها به شما کمک می کند تا متوجه میزان سود و ضرر خود در معاملات شوید.

به عبارتی دیگر، وین ریت (Win Rate) در فارکس، شانس تریدر در معاملات را اندازه‌ گیری می ‌کند. در بازار های مالی و همچنین بازار فارکس، وین ریت را به عنوان یک معیار می شناسند که توانایی یک تریدر موفق را ارزیابی می کند. لازم است بدانید که هرچقدر میزان وین ریت در معاملات بیشتر باشد، احتمال موفقیت در بلند مدت هم بیشتر خواهد بود و و سرمایه ‌گذاران نیز به این پارامتر دقت ویژه‌ ای دارند.

به این مثال توجه کنید تا با مفهوم وین ریت بیشتر آشنا شوید، زمانی که وین ریت فلان استراتژی برابر با 60 درصد است، یعنی به شکل میانگین از هر 100 معامله ای که انجام داده است، تعداد 60 تای آن برابر با سود بوده و 40 درصد باقی مانده ضرر!

فرمول وین ریت به این شکل است:

100 × (تعداد کل معاملات/تعداد معاملاتی که سودده بوده‌اند) = Win Rate

چرا وین ریت مهم است؟

زمانی که نرخ برد معاملات در یک استراتژی مشخص نشده باشد، در مرحله اول این معنی را می دهد که این استراتژی به شکل دقیقی در معرض ازمایش قرار نگرفته است و پیشنهاد می کنیم تا زمانی که از یک استراتژی‌ شناختی کامل و دقیقی ندارید، معاملات واقعی انجام ندهید و سرمایه خود را وارد چنین معاملات پر ریسکی نکنید. فراموش نکنید که این مورد، جزء ریسک‌های غیرضروری است و باید از آن پرهیز شود.

در مرحله دوم لازم است بدانید که حتی اگر یک معامله یا یک استراتژی به شما سود بسیاری دهد، اما شما چون وین ریت دقیقی ندارید، اعتماد کافی هم نخواهید داشت و این امر باعث می شود استراتژی به شکل کامل و دقیق اجرا نشود و بازدهی کلی آن کاهش یابد. درنهایت ضروری است که قبل از وارد شدن به هر معامله ی واقعی، استراتژی و مسیر خود را با دقت و صبر کافی مورد آزمایش قرار دهید و سپس وین ریت را مشخص کنید.

راز افزایش درصد وین ریت چیست؟

زمانی که افراد بدون هیچ دانش و اطلاعاتی وارد دنیای ارز های دیجیتال می شوند، شانس زیادی ندارند تا در این بازار به شکل طولانی مدت بمانند. آشنا شدن با اصول مدیریت سرمایه، نحوه محاسبه ریسک به ریوارد در معاملات، سیو سود و ریسک فری کردن و. . . از جمله مواردی هستند که در این بازار، نوسان بسیاری دارند. فراموش نکنید درصورتی که ابتدایی ترین اصطلاحات را ندانید دچار مشکلاتی عظیمی در معاملات خود می شوید.

همانطور که در مطالب پیشین گفتیم، تعیین حد ضرر و حد سود برای معاملات با وین ریت تریدر رابطه مستقیم و بسیار نزدیکی دارد، هنگامی که سیستم معاملاتی شما سود بیشتری را نشان دهد، میزان درصد موفقیت معاملات هم بسیار بیشتر خواهد بود. در ادامه شما را با 4 روش برای افزایش وین ریت معاملات رو به رو خواهیم کرد، که عبارتند از:

1.      قانع بودن به سود کم

از بزرگ ترین مشکلات و اشتباهاتی که معامله گر ها دارند، طمع کردن برای کسب سود های بیشتر است و این دلیلی است که باعث می شود تا با کاهش درصد موفقیت رو به رو شوند.

2.      ریسک بیشتر

ممکن است که در یک معامله، شما تحلیل بسیار درستی داشته باشید، اما در برخی موارد به دلیل یک نوسان ناگهانی یا کندل استاپ هانتر، حد ضرر شما فعال بشود و از یک پوزیشن معاملاتی جا بمانید. فراموش نکنید که با کمتر شدن تعداد معامله های ضررده و افزایش معامله های سودده، درصد موفقیت یا Win Rate کلی معامله گر هم بیشتر می شود.

3.      برنامه ریزی برای خروج پله ای

سومین مرحله برای تمامی معامله گر ها مناسب است و همه ی افراد می توانند از خروج پله ای معاملات استفاده کنند. لازم است که در این مرحله میزان سود دلخواه خود را به تارگت های کوچک تری تقسیم کنید و با رسیدن قیمت به هر کدام از این نواحی، بخشی از معامله خودتان رو ببندید. البته بدانید که ممکن است این روش، میزان حجم سود نهایی شما را کمی کمتر کند، اما درنهایت استفاده از چنین روشی در بلند مدت، به نفع شما خواهد بود.

برای مشاهده سیگنال های رایگان ارز دیجیتال کلیک کنید.

4.      دنبال کردن روند حرکت قیمت ارز دیجیتال

بهتر است بدانید که معامله گر هایی که در جهت روند، ترید می کنند؛ شانس بیشتر و همچنین سود مناسب تری را در معاملات خودشان بدست می آورند. بنابراین پیشنهاد می کنیم روند بازار را در تایم فریم های بالاتر (هفتگی، ماهانه و برای اسکلپرها روزانه) شناسایی و بررسی کنید. میزان تاثیر این روش را در کوتاه مدت، با افزایش میزان درصد موفقیت معاملات خودتان خواهید دید.

به چند ویژگی های دیگر برای افزایش وین ریت توجه کنید:

  • حفظ آرامش
  • مدیریت ریسک مناسب
  • استفاده از حساب آزمایشی
  • تحلیل دقیق بازار
  • آموزش و تجربه

نحوه محاسبه وین ریت در معاملات

  1. برای شروع لازم است که تعداد معاملات موفق و ناموفق را جداگانه محاسبه کنید و سپس وین ریت را محاسبه کنید.
  2. محاسبه دقیق وین ریت در دوره های مختلف، این امکان را برای شما فراهم می کند تا عملکرد بسیار بهتری را در طول زمان داشته باشید.
  3. بهتر است محاسبه وین ریت را به صورت ماهانه یا مداوم انجام دهید تا تغییرات در عملکرد خود را بهتر بررسی کنید.

جمع بندی: نرخ موفقیت در وین ریت

یکی از مهم ترین معیار ها در بازار فارکس، نرخ موفقیت است که میزان موفقیت و عملکرد سرمایه ‌گذاران و معامله ‌گران را نشان می ‌دهد. با محاسبه اینکه چندین معامله وجود داشته است و در چند معاملات خود سود کرده اند، درصدی داده می شود که وین ریت نام دارد، اگر معامله گری در معاملات خود وین ریت را در نظر نگیرد ممکن است در معاملات بعدی ضرر های بزرگی متحمل شود، البته فراموش نکنید که هر چقدر میزان وین ریت در معاملات بیشتر باشد، نشان دهنده سود بیشتر و عملکرد بهتر معاله گر است.

نظرات کاربران

ایمیل

نام

پیام شما

کپچا

کامنتی وجود ندارد

شما بحث را شروع کنید