دکس تریدینگ چیست؟

1403/07/11

دکس تریدینگ چیست؟

مدتی است که در بازار ارز دیجیتال مفهومی با عنوان دکس‌ تریدینگ (DEX trading) آموزش داده می‌شود. در این مقاله جنبه‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم. قبل از شروع بهتر است نگاهی به چیستی دکس‌ها بی‌اندازیم.

دکس (DEX) چیست؟

دکس(DEX) درواقع مخفف شده عبارت Decentralized Exchange به معنی فارسی صرافی غیرمتمرکز می‌باشد. صرافی‌های غیر متمرکز نسل جدید صرافی‌ها هستند که درست مانند بیتکوین و سایر ارز‌های دیجیتال غیرمتمرکز بوده و غیر قابل فیلتر، تحریم و دستکاری هستند. در رابطه با چیستی دکس‌ها(Decentralized Exchange) میتوانید‌ این ویدئو را ببینید.

دکس تریدینگ (DEX trading) چیست؟

دکس تریدینگ در لغت یعنی معامله در صرافی غیرمتمرکز، شاید اگر به همین معنای لغوی بسنده کنیم دکس تریدینگ یک عمل بسیار ساده است و نباید یک سبک معامله در این بازار تدریس شود!! اما واقعیت این است که دکس ترینیگ یک مفهوم است. دکس تریدینگ درواقع علم پیدا کردن زود هنگام پروژه‌های معتبر تازه لیست شده در صرافی‌های غیرمتمرکز است. 

پروژه‌های کریپتویی معتبر توکن‌های خود را ابتدا در صرافی‌های غیرمتمرکز لیست می‌کنند. مدتی بعد توکن‌های آن‌ها در صرافی‌های متمرکز مثل کوینکس و بایننس لیست می‌شود. اگر شما این توکن‌ها را زود شناسایی کنید و در صرافی‌های غیرمتمرکز خریداری کنید، می‌توانید سود‌های زیادی کسب کنید.

پس دکس تریدینگ یعنی: علم پیدا کردن زود هنگام پروژه‌های معتبر تازه لیست شده در صرافی‌های غیرمتمرکز

مزایا : 

- سود بسیار زیاد به دلیل شناسایی زودهنگام فرصت‌ها
- عدم نیاز به بررسی چارت‌های قیمتی و علم تحلیل تکنیکال

معایب:

- ریسک بسیار بالا به دلیل تنوع و تعدد پروژه‌ها
- نیاز به مطالعه و آپدیت نگهداشتن معلومات فاندامنتالی

چطور دکس تریدینگ (DEX trading) را شروع کنیم؟

برای یادگیری دکس‌ تریدینگ (DEX trading) ابتدا بایستی یاد بگیرید پروژه‌های کریپتویی را تحلیل و بررسی کنید. برای یادگیری این موضوع پیشنهاد میکنیم ابتدا از ویدئو وبینار آموزش بررسی پروژه‌های کریپتویی شروع کنید. شما با کد تخفیف sicheck می‌توانید این وبینار را رایگان دریافت کنید.

جمع بندی

دکس تریدینگ کلاهبرداری نیست!! دکس تریدینگ یعنی هنر سرمایه‌گذاری زودهنگام بر روی پروژه‌های خوب کریپتویی. دکس تریدینگ ریسک‌های خاص خود

نظرات کاربران

ایمیل

نام

پیام شما

کپچا

کامنتی وجود ندارد

شما بحث را شروع کنید