شت کوین چیست؟ شت کوین چطور کار ‌‌می‌کند؟

1403/07/11

شت کوین چیست؟ شت کوین چطور کار ‌‌می‌کند؟

ر دنیای ارز‌های دیجیتال کلاهبرداری بسیار رواج دارد. یکی از رایج‌ترین شیوه‌های کلاهبرداری، ظهور شت‌‌ کوین‌ها و در راستای آن کانال‌های پامپ تلگرامی است. در این مقاله فاندامنتالی با داستان شتکوین‌ها آشنا می‌شوید.

شت کوین (shitcoin) چیست؟
شت کوین یک ارز دیجیتال با ارزش کم یا بدون ارزش است که هیچ هدف یا ارزش ذاتی و قابل ارائه‌ای ندارد. این اصطلاح برای توصیف آلت کوین‌ها یا ارزهای دیجیتال بی ارزش استفاده می شود که پس از محبوب شدن بیت کوین توسعه یافتند.

شت کوین‌ها چطور خلق می‌شوند؟
هر کسی در دنیای ارز دیجیتال می‌تواند به راحتی یک ارز دیجیتال خلق کند. افراد سودجویی که برای خود مخاطبینی دارند با تولید یک ارز دیجیتال و تبلیغ آن سعی می‌کنند از فروش این ارز دیجیتال بی‌ارزش برای خود درآمد خلق کنند. در ادامه در غالب یک داستان برای شما این موضوع را باز خواهیم کرد.

داستان ظهور یک شت کوین 
فرض کنید شخصی دارای کانال تلگرامی پر مخاطبی است. این شخص به راحتی یک ارز دیجیتال به اسم فرضی HOC تولید می‌کند. از ارز دیجیتال HOC مقدار 1 میلیارد تولید می‌کند. سپس در یک صرافی غیر متمرکز مقدار 1 میلیون از این ارز دیجیتال را همراه با 1 میلیون ارزدیجیتال  BNB در یک استخر قرار ‌می‌دهد تا افراد دیگر بتوانند این ارز را تهیه کنند. در این مثال فرضی با سرمایه فرد سازنده توکن، ارزش قیمتی هر توکن HOC یک BNB شده است در صورتی که توکن هیچ ارزش ذاتی ندارد!! 
در قدم بعدی، این فرد در کانال تلگرام خود شروع به تبلیغ این ارز می‌کند. افراد به دلایل تبلیغاتی و یا اعتماد به آن فرد شروع به خرید آن ارز می‌کنند. در استخر صرافی غیر متمرکز افراد BNB واریز می‌کنند و HOC برداشت می‌کنند. با این اتفاق تعداد HOCها کم و تعداد BNBها زیاد می‌شود. این به معنی افزایش قیمت HOC است. 
وقتی که قیمت این ارز رفته رفته رشد کرد و به یک میزان قابل قبولی رسید. مالک توکن به صورت مرحله‌ای یا یکجا مقدار مثلا 10 میلیون توکن HOC را فروخته ( تعداد ۱ میلیارد توکن خلق کرده بود) و تمامی BNBهای استخر را برداشت می‌کند. توکن HOC قیمتش صفر می‌شود و در مقال BNBهای داخل استخر که ارزش ذاتی بالایی دارد در اختیار شخص کلاهبردار قرار می‌گیرد.

جمع بندی
شت کوین‌ها در بازار ارز دیجیتال بسیار فراوان هستند. این پروژه‌های اسکم و کلاهبرداری هر روز نواوری بیشتری به خرج می‌دهند. پیشنهاد میکنیم در کانال‌های پامپی تلگرامی عضو نشوید. در این ویدئو  می‌توانید جزییات یک پروژه اسکم را مشاهده کنید. اگر به بحث بررسی پروژه‌های کریپتویی علاقه مند هستید پیشنهاد میکنیم در وبینار آموزش بررسی پروژه‌های کریپتویی با کد تخفیف sicheck به صورت رایگان شرکت کنید.

نظرات کاربران

ایمیل

نام

پیام شما

کپچا

کامنتی وجود ندارد

شما بحث را شروع کنید