وستینگ چیست؟ وستینگ در همستر کامبت برای چیست؟

1403/07/06

وستینگ چیست ؟‌ کاربرد وستینگ در همستر کامبت

در دنیای ارز‌های دیجیتال اصطلاحات بسیار زیادی است که شما بایستی با آن‌ها اشنا شوید، یکی از این اصطلاحات که به خاطر بازی همستر کامبت مهم شده، وستینگ (vesting) است. در این مقاله در رابطه با وستینگ صحبت میکنیم.

وستینگ (vesting) چیست؟
وستینگ در لغت به معنای اعطا کردن است. گاهی در پروژه‌های کریپتویی مثل همستر کامبت توکن به مخاطب تعلق خواهد گرفت اما کاربر فعلا اجازه استفاده یا فروش آن را ندارد. مثلا در پروژه همستر کامبت توکن‌ها بین کاربران توزیع شده اما حدود 11 درصد از این توکن‌ها vest شدند!!‌! این به این معنی است که کاربران ۱۱ درصد از توکن‌های خود را نمی‌توانند برداشت کنند.

کاربرد وستینگ چیست؟
در پروژه‌های مختلف کریپتویی وستینگ به دلایل مختلفی اجرا می‌شود. مثلا در برخی پروژه‌ها برای تیم پروژه وستینگ اجرا می‌شود تا فعالیت اعضای تیم را  تا چندین سال تضمین کند. زیرا اگر اعضای تیم همان ابتدا پاداش خود را دریافت کنند ممکن است انگیزه کافی برای ادامه فعالیت را نداشته باشند.

دلیل وجود وستینگ در همستر کامبت چیست؟
در بازی همستر کامبت، وستینگ با ۲ هدف اجرا شده است. 
    - تشویق کاربران به فعالیت در فصل دوم بازی
    - کاهش بخشی از فشار فروش کاربران 
درواقع وجود وستینگ هم به سود کاربران و هم به سود تیم همستر است.

جمع بندی
وستینگ نه‌تنها در پروژه‌های کریپتویی بلکه در قرارداد‌های مالی نیز وجود دارد. وستینگ فعالیت کاربران/تیم پروژه را تضمین می‌کند. اگر در بازی همستر بخشی از توکن‌های شما وست شده است نگران نباشد، در زمان مناسب آن بخش از توکن‌‌های شما آزاد خواهد شد. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری راجب vesting بدست بیاورید پیشنهاد میکنم این ویدئو را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

ایمیل

نام

پیام شما

کپچا

کامنتی وجود ندارد

شما بحث را شروع کنید